Pitný režim

Blog webekm.com the ekm.

Download from BIGTheme.net free full premium templates

Denně byste jako měli vypít alespoň 3 litry čisté vody, v letních obdobích klidně až 5 litrů, přesněji 40 ml na kg tělesné váhy. Pijte ideálně ze skla a vyhýbejte se plastovým láhvím vystaveným slunci, uvolňují se z nich toxické látky.
Při fyzické aktivitě je příjem též nutné navýšit, na hodinu zhruba 0,70 litrů. Vodu pijte ideálně vlažnou, ráno po probuzení i mírně teplou na pročištění organizmu. 

Přijímejte ji pravidelně, ideálně když pocítíte potřebu (žízeň) a před každým jídlem, vždy v malém množství. Vypijete-li více jak 250 ml najednou, žaludek se uzavře a začne trávit tzv. "naprázdno". Před jídlem vás voda pročistí a tělo je připraveno přijmout nové. Pokud vám nechutná čistá voda, můžete si do ní nakapat grepu, citronu, nebo přidat mátu.

Alkohol, káva, černý čaj a kola (kofein) vodu z těla odvádějí, tudíž, pokud těmto věcem holdujete, je nutný též zvýšený příjem vody. Připomínám ale, že 1 sklenice piva vás obere o 2 dny tréninku, ubírá na testosteronu a zvyšuje hladinu estrogenu, viz zde. Pokud máte dostatečný příjem vody, poznáte to na záchodě. Pokud teče průzračná voda, vše je jak má být.

Veškeré džusy a mléka považujte spíše za potravinu než za nápoj.

Pijte dostatečně i na noc, tělo si samo řekne kdy potřebuje vstát a znova usnout není žádný problém. Máte-li s tím problémy, na záchodě nesviťte.

 


tip: Zkuste pet lahev od Aloe Vera. Nepropouští tolik sluneční paprsky a voda v ní vydrží klidně i celý týden, aniž by zasmrádla.